
Facultatea de Științe ale Educației și Științe Umane din cadrul Universității din Nebraska–Lincoln a celebrat, pe 7 mai, realizările a opt studenți care au finalizat Programul de Ucenicie pentru Profesori din Nebraska, desfășurat sub egida Departamentului de Educație al statului.
Acești opt participanți au făcut parte din prima generație a programului de ucenicie pentru profesori, rezultat al colaborării dintre Departamentul de Educație Specială și Tulburări de Comunicare al universității, Școlile Publice din Lincoln și Departamentul de Educație din Nebraska.
„Sunt încântată să sărbătoresc succesul celor opt ucenici în educația specială care și-au încheiat formarea,” a declarat Sue Kemp, profesoară la catedra de educație specială și tulburări de comunicare. „Am avut privilegiul să-i văd evoluând de la paraeducatori remarcabili — care sprijineau procesul de învățare fără a fi responsabili de planificare și evaluare — la profesori calificați de educație specială. Fiecare dintre ei a demonstrat o capacitate extraordinară de a aplica imediat strategiile și cunoștințele predate de cadrele noastre universitare în activitatea lor didactică și în gestionarea comportamentului elevilor.”
Cei opt ucenici care au finalizat programul sunt Isaiah Collier, Lisa Fagler, Tanner Hilzer, Desa Ihde, Rhiannon Jurgens, Rachawadee Maungkya-Taveepanpun, Megan Nicholls și Abigail Traynowitz.
Aceștia au urmat un program intensiv de formare practică la locul de muncă, desfășurat pe durata unui an, pregătindu-i pentru obținerea acreditării în domeniul educației speciale. Începând din toamnă, ei își vor asuma funcții de profesori de educație specială cu normă întreagă în cadrul Școlilor Publice din Lincoln.
„Acest program a fost creat pentru a răspunde unei nevoi stringente din școlile și din statul nostru,” a explicat Kristy Weissling, președinte interimar al catedrei de educație specială și tulburări de comunicare. „El s-a bazat pe o idee simplă: unii dintre cei mai buni profesori ai noștri se aflau deja în școli, iar tot ce le lipsea era un drum clar către calificare.”
Parteneriatul dintre Universitatea din Nebraska–Lincoln și Școlile Publice din Lincoln a fost una dintre cele trei colaborări selectate anul trecut de Departamentul de Educație din Nebraska pentru a primi finanțare în cadrul programului de ucenicie. În toamna anului trecut, facultatea CEHS a obținut fonduri suplimentare pentru extinderea parteneriatului cu LPS și pentru lansarea unor colaborări noi cu districtele școlare din regiunea ESU 5 și ESU 6.