
Provocările educației generale în universitățile americane
De-a lungul timpului, s-au scris numeroase analize despre dificultățile cu care se confruntă educația generală în universitățile și colegiile din Statele Unite. Pentru mulți studenți, cerințele de educație generală – cunoscute ca „gen eds” – sunt percepute ca niște obstacole pe care trebuie să le depășească pentru a ajunge la disciplinele relevante pentru ei. Instituțiile investesc resurse considerabile pentru a revizui și adapta aceste programe, încercând să creeze experiențe de învățare interconectate, menite să formeze absolvenți cu o pregătire complexă. Atunci când aceste obiective sunt atinse, studenții dobândesc deprinderi fundamentale cerute de angajatori: gândire critică, abilități de rezolvare a problemelor, comunicare eficientă și curiozitate intelectuală. Totuși, dacă educația generală aduce atâtea beneficii, de ce este percepută adesea ca o povară?
Percepția studenților și lipsa de relevanță
În realitate, mulți studenți traversează cursurile de educație generală fără a conștientiza avantajele reale ale acestora. Chiar și printre provostii universităților – dintre care 90% susțin utilitatea acestor programe – doar 32% consideră că studenții lor înțeleg cu adevărat scopul acestor cerințe. Această discrepanță majoră între intenția structurii academice și experiența trăită de studenți își are rădăcina în lipsa de relevanță. Întrebarea „De ce fac acest lucru?” persistă de generații în mintea studenților, devenind și mai accentuată în mediul online. În sălile de clasă fizice, există totuși șansa de a crea legături cu alți studenți sau cu profesorii. Însă pentru cei care urmează cursuri generale online, principalul beneficiu pare a fi dezvoltarea perseverenței necesare pentru a trece peste aceste „obstacole” și a ajunge la materia cu adevărat importantă.
O perspectivă nouă asupra educației generale
Dar dacă ar exista o altă cale? Înainte de apariția inteligenței artificiale, era greu de imaginat cum ar putea fi personalizată educația generală pentru fiecare student în parte. Totuși, această realitate începe să se contureze. Să ne imaginăm cum ar putea arăta viitorul educației generale pentru adulții care lucrează.
Povestea Tarei – un exemplu de adult care lucrează și învață
Tara lucrează de cinci ani cu normă întreagă la Dunkin’ Donuts, fiind acum manager. A dobândit abilități valoroase în coordonarea echipelor, recrutarea și formarea angajaților, dar și în gestionarea situațiilor dificile cu clienții. Ea își continuă studiile la distanță pentru a-și finaliza licența în administrarea afacerilor, jonglând între responsabilitățile de la locul de muncă, familie și cursuri. În prezent, urmează un curs de psihologie generală. Deși tematica îi stârnește interesul, Tara depune un efort considerabil pentru a participa la discuțiile online și pentru a-și duce la bun sfârșit studiile. Este motivată, curioasă și capabilă, dar nu privește cu entuziasm aceste cursuri generale.
O abordare adaptată nevoilor fiecărui adult
Să presupunem că Tara ar fi beneficiat de o opțiune diferită, una care să țină cont de experiența sa și să folosească inteligența artificială pentru a personaliza cerințele de educație generală. Angajatorul i-ar putea acoperi o parte din costurile educației, o practică ce aduce avantaje ambelor părți. În plus, Tara ar primi sprijinul unui mentor, care s-ar întâlni cu ea la fiecare două săptămâni pentru a discuta despre obiectivele academice, progresul realizat, eventualele dificultăți și pentru a-i arăta cum cunoștințele dobândite se reflectă în activitatea de la locul de muncă. Mentorul ar avea acces la o platformă comună, actualizată constant de cadrele didactice și de consilierii educaționali.
Inteligența artificială și blockchain-ul transformă educația
Tehnologiile moderne precum inteligența artificială și blockchain-ul deja încep să schimbe radical sistemele educaționale tradiționale, extinzând accesul la instruire prin sisteme alternative de certificare și conținut generat de AI.
John von Seggern, educator online și fondator al Futureproof Music School – o școală virtuală de producție muzicală electronică –, utilizează deja un asistent AI pentru structurarea și completarea cursurilor predate. El a declarat pentru Cointelegraph că intenționează să introducă certificate bazate pe blockchain pentru absolvenții cursurilor, oferind astfel dovada verificabilă a competențelor obținute.
„Am participat la procesul de acreditare a școlii mele anterioare și am observat multe probleme,” a mărturisit von Seggern pentru Cointelegraph.
Potrivit unui raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), există un interes global tot mai mare pentru utilizarea blockchain-ului în emiterea, partajarea și verificarea diplomelor și experiențelor educaționale. Autorii raportului subliniază: „Tehnologia blockchain permite oricui să valideze informațiile despre o persoană sau o instituție – inclusiv calificările acestora – instantaneu și cu un grad ridicat de certitudine.”
Această tehnologie contribuie la eliminarea fraudei documentelor, facilitează mobilitatea studenților și a angajaților între instituții și țări și oferă indivizilor un control mai mare asupra propriei formări.