Ce părere au profesorii tineri despre elevii secolului al XXI-lea?

Ce părere au profesorii tineri despre elevii secolului al XXI-lea?

  Există cineva pe care să nu-l sperie generația nouă a sec. al XXI-lea? Majoritatea oamenilor sunt afectați de faptul că viitorul este în mânile tinerei generații. În căutarea răspunsurilor la întrebările care este cauza pierderii celor șapte ani de acasă și cum să orientăm noua generație spre pozitivizm, am decis să aflu ce părere au profesorii tineri despre elevii din sec. al XXI-lea.

 

Ce părere au profesorii tineri despre elevi sau generația care vine?

 

 

„După cum spunea Adrian Păunescu, secolul XXI-lea aparține generației în blugi, generației care încet, dar sigur uită esența cuvintelor: respect, bunătate, onoare, maniere! Acaparați de internet, telefon și diverse jocuri virtuale, pierd tot mai mult din eficacitatea comunicării interumane, din gustul pentru estetic și firesc! Da, tinerii s-au schimbat, cu regret, nu în direcția dorită!” 

Luminița Ulmadă, 25 ani, profesoară de Limbă și Literatură Româna și Limbă Franceză

 

 

 

 

 

„Elevii secolului XXI-lea nu sunt nimeni alții decât copiii ale căror jucării au devenit smartphoanele și tabletele de ultimă generație ce le mențin atenția  până la ore târzii de noapte. În pofida acestui fapt, adolescenții de astăzi cunosc la maxim exactitatea lucrurilor, sunt informați la cel mai înalt nivel și se impun pentru a le fi respectate drepturile. Sunt energici, nebunatici, creativi, inteligenți, dornici de a schimba lumea, așa în culorile pe care le văd ei la moment. Ca profesor, menționez aici că nu este chiar atât de ușor să le câștigi atenția timp de 45 de minute doar prin simplul fapt că trebuie să le predai o temă nouă. Mai e nevoie de o colaborare și înțelegere reciprocă unii față de alții. Ei trebuie să simtă că le ești prietenul care le aduce zâmbetul și încrederea în ziua de mâine”.

Miriuța Marina, 27 ani, profesoară de Limbă Franceză, LT„B.P.Hasdeu”, Bălți

 

 

 

 

 

 

 

„Generația de elevi a sec. XXI, având în vedere viteza de schimbare datorată progresului tehnologic, sunt parțial lipsiți de imaginație. Ei sunt conduși de ideea de a folosi ,,Google” și ,,Wikipedia” pentru realizarea temelor pentru acasă și nu sunt dispuși de a le face independent. Sunt din ce în ce mai cufundați în internet, rețelele de socializare pentru ei devenind o ,,boală” virală. Dar, totuși, ne aflăm într-un progres continuu, nu mai trăim în acea lume din trecut, elevii, respectiv, sunt altfel, și noi, profesorii, facem tot posibilul să ne adaptăm , să creăm condiții necesare și să pregătim elevii pentru societatea de azi și de mâine”.

Bucicovscaia Natalia, 26 ani, profesoară de informatică

 

 

 

 

 

 

 

 

„Părerea mea este că elevii din sec. al XXI-lea sunt mai energici, mai curajoși, și fiecare are stilul lui de-a învăța, dar la moment în școli se pune bază pe tehnologii. Am impresii pozitive, elevului și chiar profesorului îi este mai ușor. Mă refer la internet, calculator, proiector. În sec. al XIX-lea elevii nu aveau posibilitatea la tehnologii, dar acum, dacă este posibilitate, de ce să nu o folosim?”  

Cernei Oxana, 23 ani, profesoară de biologie și geografie

 

 

„Elevii din sec. al XXI-lea sunt foarte isteți și bine dezvoltați, asta ce pot spune pozitiv. Dar negativ este că au puțină responsabilitate și sunt indiferenți de capacitățile lor. Își pierd încrederea în propriile forțe și aptitudini”.

Școlnic Cristina, 24 ani, profesoară de specialitatea lăcătuș instalator tehnic sanitar

 

 

 

 

Elevii din sec. al XXI-lea nu știu carte, se transformă în roboței de tehnologii. Mult depinde de profesor. E foarte greu și obositor de lucrat cu ei. Eu sunt profesor de muzică și un mare plus este că le mai  liniștesc cu melodii când nu ascultă, dar ceilalți profesori chiar idee nu am ce fac!” 

Codreanu Alexei, 24 ani, profesor de ed. Muzicală

 

 

 

 

Autor: Loredana Cebotari

Google+ Linkedin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

*